27 november 2007

no heaven.

jag kan sammanfatta denna dag med ett ord - ovärd. vaknade i god tid och var sjukt pigg och trodde att detta skulle bli en av de bästa dagarna på länge, för att sedan springa till en buss som aldrig kom. då jag är beroende av att just den bussen kommer i tid för mitt byte till en annan buss så fick det bli taxi till skolan ist. jag ville trots allt inte komma försent.. väl framme i lektionssalen så visar det sig att lektionen inte blir av och nästa lektion skulle inte börja förrän fyra timmar senare. fördrev tiden i en soffa med några klasskamrater och pratade mest om ingenting. lektionen efter lunch var inte särskilt givande och efter det fick jag äntligen åka hem. nu sitter jag med huvudvärk och är frusen, och därför kommer jag sitta hemma denna kväll och tycka synd om mig själv. ostkvällen skjuts upp.

illustration: lovisa burfitt

Inga kommentarer: