21 december 2007

don't walk away from me.

varför grinar jag till alla sex&thecity-avsnitt nu för tiden? jag är en skör dam som inte pallar något som handlar om att skiljas åt, saknad eller den där förbannade kräkleken.

och något får mig att inte vilja sova, vill inte ha fredag.. har ångest över hemfärd då jag får panik i hemstaden och mest av allt har svårt med att lämna lägenheten. att faktiskt lämna göteborg för bara några dagar ger mig kväljningar. jag lider antagligen bara av separationsångest då hela mitt liv kan kännas som en enda stor separation. rädd att allt ska vara borta när jag väl kommer tillbaka hit igen. jag måste fokusera på något bra.. sömn kanske.

4 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Fin bild nedan :-)

Ibland måste man släppa taget och omfamna förändringen även om det gör ont och det känns som att falla.
Separationer är jobbigt men oxå motsatsen till stagnation; -förändring är bra, Du är bra, det KOMMER att bli bra!!

jannike sa...

tack söta söta lotta. jag ska göra mitt bästa och bita ihop. jag har inte varit hemma i hemstaden sen jag flyttade.. lite läskigt.

Anonym sa...

du är inte den enda som grinar till sex & the city. känns det bättre att veta att en kille gör samma sak?

jannike sa...

faktiskt så gör det saken bättre.. att jag inte är ensam.