26 april 2008

that's alright.

denna fredag, som tidsmässigt nu blivit lördag, har varit sjukt fin. försov mig, dock kom jag endast fem min sent och efter den enda lektionen åkte jag och jennifer in till centrum. det som endast skulle bli något enstaka inköp resulterade i: gördel, stay-ups med söm, sailor-shorts, halsband och alkohol. en fika blev det på köpet också i det underbara vädret. ja, vad gjorde jag sen? åkte hem och stressade som en tok vilket slutade med att jag satt sminkad och klar, alltså snygg som attan, alldeles för tidigt. hängde i köket med mina lovely roomies och åkte efter några timmar till viktors house warming party. blev ett härligt gäng som jag tyvärr fick lämna vid 23. det som väntade runt midnatt var ångestresan, den jävla bussresan hem till min mor. att det var byte i borås med toklång väntetid hade jag inte alls räknat med men visst gick det bra ändå. en kille som också åkte samma sträcka och också väntade på buss 200 började prata med mig och som vanligt vräkte jag ur mig all ångest och allt hat jag känner inför min barndomsstad, ulricehamn. vi pratade inte mer sen, pjuh. är inte så mycket för att prata med människor jag inte känner, speciellt inte i en alldeles för kall natt. nåväl, nu är jag här men då inom trygga väggar och vågar jag så kanske jag beger mig utanför lägenheten under helgen. ni kan inte förstå hur rädd jag är för att träffa på någon, för ska jag vara ärlig så finns det ingen i denna stad som jag tycker om. jag mår bra så länge jag får umgås med min mor och blir uppassad dygnet runt. g'night.

Inga kommentarer: