26 november 2008

i just want to be me, with everyhing it means.

imorrn ska det bli besök hos min kära helen, igen, på salong noblesse. mitt hår ska få sig lite färg och även klippas. längder kommer åka av och antagligen går jag därifrån med något liknande en page. mitt stackars hår behöver det för att återhämta sig efter att jag blekte sönder det i somras. bort med alla slitna toppar, sen ska det få växa sig långt och fint. inte kommit på än hur jag vill göra med luggen. har nästan alltid haft lugg och därför känns det lite knepigt nu när den är på utväxt. klippa eller inte klippa? trine är ju ett praktexemplar på hur snygg man kan vara med lugg och även i rött hår.. kanske ska fortsätta på den linjen för jag trivs ju så förbaskat bra i lugg.



bilderna är från
trines myspace.


translation: i will visit my dear friend helen tomorrow who also is my hairdresser. will get a more intense red colour and then cut my hair into a length just under my ears or so, like a bob. i bleached it too much this summer so i have to get rid of plenty of damaged hair. the big question is if i'm gonna cut my bang or not. trine (on the pic) is a good example that red hair and bang is a good combination. cut or not?

the pics are borrowed from
trines myspace.

Inga kommentarer: