16 april 2012

kedjebrevet

då var det min tur att svara på kedjebrevet jag fått från mirijam så här kommer äntligen svaren.

reglerna:
- each tagged person must answer the 11 questions given to them by their "tagger” and post it on their blog.
- then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- create 11 new questions for the people you tag to answer.
- go to their page and tell them they’ve been tagged!
- do not tag back to the person who has already tagged you.

1) vilket är ditt bästa loppisfynd?
jag önskar att jag var en bättre loppisbesökare än vad jag faktiskt är så därför måste jag nog säga att den där tygstuven från sent 60-tal som jag prutade till mig för en billig peng för typ 10 år sedan hamnar i topp. det är senapsgul botten med ett stort brunt träd med åh så fina röda äpplen. väntar fortfarande på att komma på vad det ska användas till dock.

2) vad är kärlek?
det mysigaste och finaste som finns /kär och lycklig tjej

3) kan man leva ett lyckligt liv utan att bli förälder?
förmodligen, men jag kan inte tänka mig livet utan barn. det djuriska inom mig vill sprida mina gener vidare och säkra mänskligheten etc etc, nej, men jag har väldigt svårt att tänka mig att inte bli mor samt att jag är livrädd för att inte kunna få egna barn. alltså, livrädd! mitt svar på frågan är alltså nej.

4) om du bara fick välja en maträtt att äta resten av livet, vilken skulle det vara?
mammas räkbakelse, rullade i ostbågar. MUMS!

5) vilket är världens bästa djur?
katt, utan tvekan. haft katt i hela mitt liv och så mycket kärlek de gett mig är helt obeskrivligt. att inte kunna ha katt nu då sambon är allergisk är lite halvtråkigt men något jag får ta samtidigt som jag filar på argumenten för en nakenkatt.

6) vad är meningen med livet?
att dö.

7) hur ofta har du dåligt samvete?
oj, inte så väldigt ofta... antagligen de gånger jag vet med mig att jag gjort fel utan att riktigt erkänna det så att det betyder merjobb för andra. samt när jag försummar de som står mig nära, det är jag nog dock ganska bra på emellanåt då jag har x antal fobier för att träffa människor under vissa omständigheter så några gånger i månaden kan vi väl säga.

8) favoritölen, vilken är det?
vilka jobbiga frågor! jag älskar öl och tycker om allt från den billiga stora starken till de små limiterade upplagorna från diverse mikrobryggerier. ska jag nämna en som står utanför det mesta jag smakat så är det choklad- samt körsbärsölen från floris.

9) vilket är världens bästa resmål?
storbritannien slår alla resmål i världen. sedan om det är edinburgh, brighton eller london spelar ingen roll. finns mycket att se i norr som syd.

10) berätta om ditt finaste barndomsminne
kommer aldrig glömma alla resor familjen gjorde och hur mycket jag fick lära mig.

11) hur gör djur?
lever, och dör.


mina elva frågor vill jag att fia, caroline och kajsa ska svara på.

01, berätta om din första kyss
02, vad ångrar du?
03, vem var du i ett tidigare liv?
04, första kändiscrushen?
05, vad är det värsta en person kan göra mot dig?
06, hur ser ditt liv ut om ett år?
07, vilken maträtt är din specialitet?
08, vilket land vill du helst besöka?
09, om du fick handla i en butik resten av livet, vilken?
10, justin bieber börjar förfölja dig, vad gör du?
11, hur ser ditt drömboende ut?

1 kommentar:

Mirijam sa...

ROLIGT! Älskar såna här listor/kedjebrev/etc! Tack för att du ville vara med!