15 januari 2013

hårkombon

mitt hår borde inte vara så fint som det är efter ett antal blekningar och nu senast färgning. visst, jag plattar det mer sällan, färgar det bara när det är nödvändigt och klipper kluvna toppar allt eftersom. mycket har jag dock att tacka mina produkter för. har gått från att använda mindre bra grejer till att hitta en kombo som passar mig toppen. favoriten är helt klart trauma treatment som jag tar främst i topparna precis efter tvätt och innan fön. gör håret väldigt lätthanterligt, glansigt och har verkligen byggt upp mitt barr.
annat jag använder är hair repair protein plus shampoo samt hair repair leave-in protector (som jag dock använder som balsam). vid riktigt trassliga dagar byter jag ut trauma treatment mot neem plant silk serum. allt från l'anza. det är en fröjd att fixa håret nu för tiden och jag blir lite gladare för varje gång.

Inga kommentarer: